onsdag den 3. oktober 2012

Dagens Masterchef

Ja den er god nok.. Idag har jeg det meste af tiden været i køkkenet som en rigtig Masterchef. Jeg startede med at mixe en broccoli-smoothie her i morges. Den blev virkelig grøn fordi jeg spicede den med hamp-proteinpulver og spirulina. Men den smagte nu ganske godt - og den får en ekstra stjerne fordi den er top sund!

Til frokost lavede jeg en salat med blandede bønner, revet gulerod, champignon, glaskål, revet ingefær, chili og toppede den med lidt saltede peanuts. Det satte virkelig gang i systemet med det ingefær og chili - måske det kan skræmme min forkølelse helt væk.

Ved eftermiddagstid vidste jeg ikke hvad jeg skulle lave, så jeg besluttede mig for at jeg ville bage knækbrød. Knækbrødene blev virkelig gode - NØJ - jeg kunne blive ved.
Jeg blandede en masse frø og kerner (Chiafrø, Hørfrø, Solsikkekerner, Sesamfrø) med en grunddej og ud kom de lækreste knækbrød, toppet med lidt middelhavssalt.

Til aften stod jeg igen i køkkenet - den skulle stå på lasagne. Og i den familie jeg bor med, er lasagne synonymt med helligt, så jeg vidste at den skulle sidde i skabet. Derudover skulle jeg lave en lasagne jeg selv kunne spise, altså ingen mælkeprodukter. Jeg besluttede mig for at lave en vegetarlasagne og en almindelig lasagne. På min vegetarlasagne lavede jeg en bechamelsauce af soyamælk og det smagte overraskende godt. Jeg havde troet den ville smage kunstigt men det gjorde den nu ikke.
Saucen i vegetarlasagnen bestod af: gulerødder, peberfrugt, løg, røde linser, spinat, hvidløg og hakkede tomater. Den blev virkelig god! Heldigvis er der mere tilbage så det står menuen også på imorgen.

Alt i alt en rigtig sund dag idag. Så udover at være dagens Masterchef får jeg også lige 10 stjerner for sundhed! Hep hey..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar