søndag den 27. februar 2011

Feelness

I dag har vejret været trist og gråt, og jeg sov over mig så jeg hverken nåede morgensvømning eller fitnesstræning. Jeg fik derfor lidt dårlig samvittighed indtil jeg fik læst en artikel på http://www.amine.dk/ om, hvor kropsfikserede vi danskere er blevet. Vi har vores krop i fokus (og dette er jo godt og sundt), men hvad med vores sjæl der følger med vores krop? Skal den bare gå til grunde fordi vi glemmer at pleje den ligesom vi plejer vores krop?
Hvis vi slår op i et ugeblad, er der mange artikler om hvorledes du end taber dig eller kommer i god form - altså får den "perfekte" (idealiserede) krop. Men der står ikke noget om hvordan vi kan pleje vores sjæl så vi kan blive bedre til at omgås andre mennesker i såvel, skole, arbejde eller supermarkeder mm.
Det er vigtigt at vi ikke glemmer vores sjæl, i denne kropsfikserede hverdag. Vi skal pleje den og passe på den, så vi ikke bliver selvoptagede, kyniske mennesker.
Sundhedsstyrelsen anbefaler at vi mennesker spiser 6 stykker frugt/grønt om dagen, men hvis vi laver den om til sjælepleje vil det lyde: Giv 6 komplimenter til andre om dagen. Eller sørg for rigeligt med søvn - sørg for rigeligt med glæde.
Der er mange muligheder for at pleje sjælen og dermed fokusere på det positive og lade det negative gå til grunde. Tænk over næste gang der er en der holder døren for dig, så husk at sige tak. "Venlighed er en gave - ikke en rettighed" Pas godt på jeres krop og sjæl og nyd nu den resterende søndag! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar