mandag den 28. februar 2011

Hakuna Matata

"Hakuna Matata" - tag det roligt. Dette udtryk er et skønt når man som mig gerne vil få noget ud af sin hverdag. Jeg tror det er vigtigt at man husker sig selv på at hvile i sig selv, i sin ellers fortravlede hverdag, så vi kan opfatte hvad vi rent faktisk oplever. Mange mennesker opfatter slet ikke hvad de oplever i deres hverdag, fordi deres fokus ligger et helt andet sted end i nuet. Dette måtte jeg huske mig selv på idag, da jeg var i Jylland på job. Mit fokus var, at jeg ville hjem, så jeg var hjemme omkring kl. 17. I stedet for at nyde den morsomme køretur og oplevelse på IHA, tænkte jeg hele tiden på at få fri så, jeg kunne nå hjem.
Ude godt, hjemme bedst - det er klart da hjemme er vores base og sikre sted, men det er ude vi skaber oplevelser og erfaringer. Så Hakuna Matata - vi skal nok nå hjem, og hvis vi slapper af og inhalerer oplevelsen får vi noget for vores tid her på jord. Så selvom hverdagen kan synes trist og grå, kan vi få noget oplevelsesværdigt ud af den; det er os selv der afgør hvad vi vil have ud af vores liv!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar