tirsdag den 1. marts 2011

Fitness og velvære

Motion betyder meget for mig, da det hjælper mig med at holde min krop i form. Motion er vigtigt for mig, da jeg ellers ville være kuglerund. Jeg har et underligt stofskifte - jeg kan nærmest tage på af at kigge på en pizza og derfor motionerer jeg så meget kan jeg komme til.
Jeg kan også godt lide at ligge og slappe af og pleje min krop og sjæl, men kan af og til godt føle at jeg må igang med noget motion da jeg ellers bliver tyk. Tanken om at blive tyk har sat sig fast på nethinden, så jeg dagligt tænker over hvad jeg kan spise mm. Dette hjælper madlog mig med, ved at tælle kalorier som jeg har indtaget samt hvordan min energifordeling er dagligt. Dette har resulteret i at jeg i sidste uge har tabt 3,2 kilo og er godt på vej til at snuppe resten af det julen har bidraget med.
For ikke at få en ensformig træningsuge har jeg sørget for at lave lidt forskelligt; livreddertræning, fridykning, morgensvømning, fitnesscenter og gymnastiktræner. Dette kan virke som et hektisk program at skulle gennemføre og ikke mindst stressende.
Det er her fridykningen spiller ind, da den er med til at samle trådende fra min side som fitnessbabe til min side som fokuserer på velvære og forkælelse af krop og sjæl. Fridykning er en sport hvor det handler om at holde vejret så længe som muligt, og komme så langt, ned/hen som muligt på ét enkelt åndedrag. Derfor handler det også om at få slappet godt af inden et dyk, og finde sin indre ro, så man kan yde det bedste og kompensere for den luft man nu har. Jeg lavede idag lidt fridykning med mine veninder, og mange af dem oplevede den ro man kan få under overfladen. Jeg kan kun ønske at flere får chancen for at opleve det jeg oplever - "Freediving is more than just one breath"...
I kan læse meget mere om fridykning på bl.a. Rune Hallums hjemmeside og Jesper Stechmanns hjemmeside - 2 habile fridykkere.

Min flotte tatovering..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar