torsdag den 2. juni 2011

Er du dus med himlens fugle...

... og skovens grønne træer?
KÆMPE RUNGENDE, JAH! For mig er naturen en betingelse for at jeg føler mig tilpas, i mine omgivelser. Jeg er vokset op med skov og strand, samt fantastisk dyreliv omkring mig, så at skulle flytte til en storby som København ville stride imod mine ønsker om en tryg tilværelse. Dog vil jeg pointere at parkerne i København er utrolig smukke og fyldt med liv om sommeren - men det er nu ikke det samme, som en skov med rigt dyreliv. Jeg ønsker at kunne udfolde mig i naturen og blive i ét med den. En sansende løbetur ved stranden eller i skoven, giver mig mere frihed, end hvis jeg skulle løbe igennem en park i indre København.
Denne natur som er utrolig mange steder i Danmark, specielt Jylland, er mit hjertebanken. Jeg føler en masse liv når jeg befinder mig i naturen - og det vil jeg for guds skyld ikke miste for en tilværelse som storby-menneske.
En gang jeg sad i et tog på vej hjem, sad jeg sammen med 3 københavnere der skulle på sommerferie på landet. Pludselig råber den ene op: "SE, DET EN KO". Mens den anden udbryder: "SE, EN RIGTIG HEST". At være så afskærmet fra al natur, kunne jeg ikke forestille mig. Jeg sætter stor pris på den natur, der er omkring mig. Jeg vil godt nok ikke bytte med noget andet end de gamle istids-landskaber i Jylland, som jeg har forelsket mig i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar