tirsdag den 31. maj 2011

Fascinerende, måske farligt

I morges da jeg sad og nød min morgenmad ude på terrassen kom dette væsen forbi.

Hvad det er for en slags bille, ved jeg ikke - men utrolig flot var den med sit farverige skjold, de lange lodne ben ser vi lige bort fra. På trods af dens smukke ydre, synes jeg den ser en smule farlig ud - eller også er det fordi jeg generelt ikke er så vild med den slags ukendte kryb, næh du. Tissemyre det ved man hvad er!
Nogen der ved hvad det er for en slags bille?

2 kommentarer:

  1. Cetonia aurata - eller "grøn guldbasse". Den er flot, men ganske almindelig...og helt ufarlig :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har lige haft "besøg" af sådan en i min lejlighed.
    Hvor er den dog flot med sin metalliske grønne farve. Og stor.
    Jeg fandt et rør, og satte den (selvfølgelig) ud igen. :-D

    SvarSlet