torsdag den 5. maj 2011

Camilla-Emilies Chokoladeeventyr

Jeg vågnede i morges med kæmpe hovedpine, så jeg gik ud og tog mig et kæmpe glas vand og lagde mig ellers ind igen. Da jeg vågnede på ny var klokken alt for mange til at jeg kunne nå en bus, så jeg tog mig en slapper. Lige nu står der er lækker chokoladekage i ovnen jeg havde tiltænkt mit kære musikhold hvis jeg ellers kan komme i skole. I får lige opskriften med på vejen:


Camilla-Emilies Chokoladeeventyr
300 g sukker
3 æg
2 dl mælk
350 g hvedemel
2 tsk vanille sukker
3 spsk kakao
200 g smeltet margarine
2 tsk bagepulver


Æg og sukker piskes sammen til æggesnaps. Resten af ingredienserne tilsættes og der piskes til ingen klumper er i.
Hældes i en smurt bageform.

Bages nederst i ovnen ved 200 grader, til den er fast. (ca. 30-45min mener jeg det er)


Dejen e
r blot en grundopskrift, hvor man kan tilsætte alverdens ting og sager efter smag. (I den jeg bager nu har jeg tilsat lækker grofthakket mørk chokolade)


Jeg tør vædde på at denne opskrift er den nemmeste opskrift i hele DK - den tager blot 10 min at røre sammen, og wupti så har man en lækker chokoladekage. 

(Billeder følger i et senere indlæg) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar