lørdag den 7. maj 2011

Når man har det godt

Sikke en skøn aften jeg havde mig igår. Min aften bestod af et alternativt klubmesterskab i min fridykkerklub, hvor discipliner, som target STA/DNF/DYN og omvendt faldskærm. "Target STA" (Vejrhold liggende i vandet) handlede om at ramme en bestemt tid, man fik at vide på forhånd. Min tid var 2.33 min. og man har hverken coach eller nogen anden form for hjælp. Så man skal blot komme op af vandet, når man mener de 2.33 min er gået. Det der med at skulle ligge og tælle, duer jeg simpelthen ikke til, så jeg tog den på gefühlen, og kom op efter 2.25 min. 
Den næste disciplin var "Target DNF/DYN" (Længdedyk). Her skulle alle dykke 25 m og lave et vidst antal kolbøtter, alt efter hvor langt man dykker normalt. Dog skal alt dette gøres med blændede dykkerbriller. Dette var jeg ret god til - jeg holdt da kursen og fik lavet mine 4 kolbøtter. Det handlede så om at komme så tæt på de 25 m. som muligt efter man har udført sine kolbøtter. 
Den sidste disciplin var "Omvendt faldskærm", hvor man skulle dykke et vidst antal meter, puste sin luft ud i en plastikpose på bunden, og dykke tilbage til startposition. Sådan fortsætter man til posen bryder overfladen (det skal lige nævnes at posen er fastgjort til bunden med en masse bly). Dette var jeg ikke særlig god til - men det var sjovt!
Da vi var færdige med at dykke og fik præmieret de 3 bedste, tog vi ud på restaurant og spiste lækker mad og sludrede løs til hen ad midnat. 
Sikke nogle rare mennesker jeg fridykker sammen med!! Glæder mig til (forhåbentlig) mange flere af sådanne arrangementer

Her ligger jeg i "Target STA" i min nye dragt.

Her et andet heat, hvor dygtige fridykkere ligeså skal ramme deres givne tidspunkt. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar