søndag den 6. marts 2011

Bodyworlds

Igår var jeg i København med min kære søster, hvor vi skulle ind og se den udstilling på Experimentariet der hedder Bodyworlds. Det var en rigtig spændende udstilling og ikke mindst lærerig. Man starter med at se de forskellige knogler og led, og så bevæger man sig ellers rundt "inde i kroppen" og ser eksempler på sygdomme o.l. Jeg havde forventet at det var lidt skræmmende, men det synes jeg egentlig ikke det var. Det var svært at forestille sig, at det var rigtige mennesker der blot er plastificeret, men når tanken engang imellem strejfede mig, gøs det dog en smule! Det er helt utroligt så udførligt et arbejde det er - man kan se nervebanerne og blodbanerne rundt i hele kroppen, store som mikroskopiske. 
Et par eksempler på udstillingen...
Jeg kan varmt anbefale folk til at tage ind og se den - det er fantastisk at komme ind under huden på menneskekroppen, og se hvad vi normalt aldrig får at se, og hvad vi rent faktisk indeholder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar