mandag den 14. marts 2011

To-do liste eller en done-liste?

(http://www.flickr.com/photos/tonyjcase/2381294958/)

Blev idag inspireret af en artikel på Amine, hvor der bliver skrevet om, hvordan en to-do liste kan påvirke en, både positivt og negativt. Jeg har i mange år brugt princippet med en to-do liste, fordi jeg da får mere overblik over de ting jeg skal ha ordnet. Den negative side af en to-do liste er at vi tit ikke når hvad der står på vores lister og vi kommer derfor til at fokusere på alt det vi ikke nåede og ikke det vi har nået. Jeg synes derfor at artiklens svar på dette problem er rigtig godt - lav en done-liste!! Man skriver da alt ned man har nået, og gerne i små detaljer så man kan få sig en lang liste og kan føle sig dejlig tilfreds med det arbejde man har udført.
Dagens done-liste:

  • Betalt regninger og "gæld".
  • Lavet smoothie til morgenmad.
  • osv. osv.
Jeg tror på dette koncept og vil da fremover lave en masse done-lister så jeg kan glæde mig over alt det jeg når i min hverdag og dermed ikke fokusere på det jeg ikke når.

1 kommentar:

  1. Du kan også gøre det sådan, at du kun må skrive 3 ting på din to-do-liste - det gør jeg altid, for netop at undgå at jeg får stress over ting jeg ikke har nået :)

    SvarSlet